TIPS 4 : kuku bersinar tanpa guna duit sangat

SALAM!!!

sekarang cakap sapa excited tengok tajuk entry ni??? CAKAPPP CEPAT! ok dah, takde rupanya. fineeeee..

ok mari kita cerita bagaimana caranya mendapatkan kuku bersinar, ek tak lah bersinar cam diamond tu, kalau yg camtu kne pakai pengasah pisau kat dapur tu. heh. ni just nampak bersih and bersinar..(nk gak ckp bersinar)

dulu, dulu lah masa belajar. aku sangat suka warna kan kuku. sampai beli berbotol2. huahuahua. sbb sangat cantik lalu terpesona. dan pakai. bab kilat mengilat ni jgn ckp. mmg kuku kilat hbs, kalah kilatan basuh pinggan dengan sunlight. hahaha. tapi sejak dah tua ni, rasa malas nk warna2 dah. tatau lah nnt bila usia dah menginjak rasa tu dtg balik. :P

lihat itu kuku biru.

maka nya, lepas dah habis belajar ni, aku mencari alternatif lain untuk mencantikkan kuku tanpa guna duit sangat, well keje pun takkan. then cari kat internet. rupa-rupanya! LEMON boleh kilatkan kuku yaaa..


lemon yang sudah di perkosa oleh ku. huduh betol rupanya.

hasilnya,

nampak tak dia cam bersih dan kilat (sikit pun jadilah)



kan? kan?


so, siapa yg nak kuku bersinar lagi bersinar molek2. pegi lah beli lemon.

STEPS

  1. mula2 perah lemon, minum air dia.
  2. kulit lemon tu amik, then tenyeh2 kat kuku tangan or kaki.
  3. biarkan sampai kering. (normally 5 minit dah kering)
  4. pastikan tempat duduk selesa. aku selalu buat dlm bilik air sbb berlengas siot air lemon tu(ni perlu ke?)
  5. basuh bersih bersih
  6. TADAAAA!!! kuku bersinar bak matahari (ok, tipu)
  7. ataupun sapa tanak letak kat kuku tangan or kaki. boleh sapu kat muka. ala ala garnier kn guna lemon. tapi ni versi cabuk punya. murah...HAHAHAHHAHA. (kat mata jangan tenyeh plak, ni sapa bangang sangat nk tenyeh kat mata)

SELAMAT MENCUBA.

Comments

Popular posts from this blog

Kenali Tahi Anda

My Journey With Nutox

5 Tanda Kulit Sensitif