Sunday, September 4, 2011

Setengah Diri


SALAM!



Setengah diri? Kedengaran pelik? Pada dasarnya ya. Cuba selami maksud setengah dan diri. Faham dalam2. Ok dah, aku pun tatau apa sebenarnya. Tapi apa yang bakal di perkatakan adalah kait mengait dengan setengah diri ataupun setengah hati, eh itu lagu ada band pulok.



Aku tak tahu kenapa, macamana, bagaimana dan mengapa, tapi aku mmg ada feeling ni dari dulu, semenjak aku mumayyiz. ecehhhh. Aku adalah seorang manusia yang selalu fikirkan masa depan, sangat depan. So, bila sesuatu benda tu jadi, aku dah tahu apa nak buat, sebab semua dah ada dalam kepala aku. Tak kisah lah dlm hal hidup, duit, pelajaran ke apa. Termasuk lah benda yang satu ini. Setiap yang aku plan utk aku, aku mesti buat exit plan(bila plan tak jadi) ataupun proceed plan (bila plan jadi).



Aku selalu TER-fikir, entah kenapa, aku akan melalui masa dewasa UPPER (30-R.I.P) aku sbg single-mother. SUMPAH aku tatau kenapa. tapi feeling ni mmg ada, aku bukan nak fikir tak elok ataupun mendoakan yang tidak-tidak, tapi apakan daya bila benda ni selalu bermain di fikiran ku(bajet ayat novel) tapi simpang malaikat 44 laa kan. aku tamau pun.



di sebabkan benda ni selalu berlegar dalam kepala otakku, so, aku adalah exit plan benda2 ni. HAHAHAHHA. poyo betul. takleh blah. aku tinggal beli rumah je, buat investment, besarkan mia. WAKAKKAKA. cakap cam makcik makcik. nasib baik aku jenis boleh hidup sorang-sorang, boleh buat banyak benda sorang2, boleh independent. alhamdulillah.



Tapi, pada pandangan aku sebagai seorang wanita, kita memang kena sentiasa bersedia benda2 camni. Tak boleh bergantung sangat pada suami/lelaki/ dan sebagainya. Bukan nak kata lelaki tak baik ke apa. JUST IN CASE. macam aku kata, kena ada exit plan.



Tipu lah kalau aku kata aku tamau hidup bahagia bersama suami dan anak2 tersayang ecehhhh. Itu idaman setiap perempuan kot. Thats y aku kata setengah diri, setengah diri rasa yang itu, lagi setengah memikirkan ini. Walaupun tak patut fikir pun, tapi dah termasuk dlm sistem otak ku, so layankan saje.



Pernah aku dengar cerita dr siapa entah. Seorang wanita berkahwin. Tak kerja. Pendidikan tiada. Sekali si suami cari lain. Di tinggalkan si isteri tanpa apa-apa. Si isteri tiada kerja, tiada pendidikan. Hanya ada anak sahaja. Si isteri buntu. Gelap. Ok, aku sangat takut benda ni jadi pada aku. So, aku rasa setiap perempuan kena ada exit plan sebagai langkah berjaga-jaga. Kena ada stable job, yang paling penting boleh berdikari tanpa bergantung pada orang lain.


Rumah Idaman.




Why SUNWAY SPK?



Key Highlights

  1. 9 units of energy-efficient and eco-friendly air conditioners
  2. Automatic gate system
  3. Motion detector lights
  4. Solar water-heater system and water-booster pump
  5. Whirlpool system bath tub for the master bathroom
  6. Glass balustrades
  7. Lush Central Park with children’s playground, reflexology park and multipurpose courts
  8. Strategically located along the thriving Damansara Corridor, in the heart of an affluent and matured neighbourhood
  9. Well-served by a network of thoroughfares and highways, including the Lebuhraya Damansara Puchong (LDP) and Penchala Link, North Klang Valley Expressway (NKVE) and Middle Ring Road 2 (MRR2)
  10. Well-connected to a host of amenities and services, including education, leisure, retail, food and shopping



sumpah nak kerja keras for this. YA ALLAH, permudahkanlah. amin :)




Akhir kata, kita hanya mampu merancang, ALLAH yang menentukannya.



3 comments:

  1. yuup, ambil yang setengah ataupun yang separuh.. kerana yang setengah lagi itu kadang-kala ada keraguan.. dan jika diambil semua mungkin kerana nafsu dihati..bersabarlah dalam kehidupan, kerana bersabar itu adalah separuh daripada iman...

    ReplyDelete
  2. Samalah. Hehehe. Ambil pengajaran dari pengalaman orang lain kan. ;) Berhati-hati lagi baik. JUST IN CASE ;D

    ReplyDelete
  3. Iwanski : betul :)

    nunui : kan kannnnn.. kena sentiasa bersedia.

    ReplyDelete

#apaajmasak : Resipi Kueh Teow Goreng Mudah

SALAM Hi korang harini nak share resipi kueh teow goreng yang sangat mudah. Sangat mudah sampai ko boleh fikir logik HAHHAHAH ...