Saturday, January 8, 2011

Working life



semalam. 7 January 2011. adalah hari terakhir aku bekerja. wakakaka. cam main2 plak aku ni. nk kerja, kerja, tanak kerja resign. ehhee. apapun sbb2 aku tinggalkan company ni sangat kukuh bg aku. i dnt care if m jobless, asalkan aku tak keje cmtu lagi..

ramai org tanya aku, apasal resign..br 4 hari keje..bla bla bla..anak manja..gedik..memilih...tak tahan penat..haaa semua tu aku dgr dr org..tapi, ada aku kesah????

aku mmg tak suka penat. sbb aku ni bukan sihat sgt pun. tapi sbb aku resign bukan lah sebab aku tak tahan penat..aku tahan2 kan gak lah..walaupun balik hari2 lambat..asal malam je badan panas..hahaha. mcm2..

dulu, aku selalu cam memperlekehkan apa yg mama cakap, mama kata jadi cikgu. senang. penat kurang..ada masa free...ehhhhh tapi aku tak, kerek, berlagak..nk jadi wanita berkarier KONON-nya.. pastu bila dah rasa sendiri...haaaa..amik kau amik..

pengajaran yg aku dapat dr bekerja selama 4 hari ialah, bukan
DUIT yang aku kejar rupanya..aku lebih mementingkan FAMILY... MASA DENGAN FAMILY... yang lebih aku pentingkan..buat apa duit banyak2..tapi balik kul 10 malam..takde masa dengan family..keje stress..badan sakit...takpelah, biar duit aku sederhana je..aku tak kisah..asalkan hati aku senang... di ulangi aku berhenti kerja bukan ni sebab utama nya..sebab nya lain..ehhehe..ni sampingan je..

sekarang dah kena batang hidung sendiri, baru lah rasa.. ALHAMDULILLAH aku tak amik masa yang lama utk sedar apa sebenarnya aku nak dalam hidup aku..Syukur sangat..

apa yg aku dpt selama 4 hari tu akan aku ingat dan jadikan pengajaran di kemudian hari..oh ya, aku dapat T-shirt celcom FREEEEEEEE..tu je..dgn gaji lah keje 4 hari dpt next week...wakakaka..



kerja kat company lama tu ada gaklah kenangan manis..manis ke?? hahaha.best2 sbb jumpa banyak orang.. thanks bos and my team.. :)
ok, skrg cari kerja lagi..saya nk jadi CIKGU! :D

No comments:

Post a Comment

#apaajmasak : Resipi Kueh Teow Goreng Mudah

SALAM Hi korang harini nak share resipi kueh teow goreng yang sangat mudah. Sangat mudah sampai ko boleh fikir logik HAHHAHAH ...