Monday, January 17, 2011

Persiapan oh persiapan


SALAM!!!



persiapan boleh di katakan dlm byk cara. (cam salah je ayat bm ni) ala bolehla tu. kira ada persiapan perkahwinan, pertunangan, pernikahan, peyatuan, kenduri..bla bla bla bla (mls nk tulis panjang2) HAHAHA.
ok, sebenarnya abg aku nk bertunang. di sbb kan abg aku anak 1st, so cam excited. eh nk beli tu. eh nk beli ni, eh eh eh banyak gila nk beli. sampai aku ckp, eh benda ni bukan bg masa kawen ke? eh eh.. HAHAHA. aku tak pernah bertunang so tatau.

so weekend hari tu, aku pun g lah dgn mama, along and nana. beli barang2 mana yg tak siap lagi. ceh padahal nk beli tudung je. siap sampai ke kl. punya lah excited. round2 sampai ber jam-jam. tabah betul.. aku sebagai pengikut setia persiapan mesti kne sentiasa ada. HAHA. sbb aku rasa, pendapat aku paling berkesan kat telinga mak aku. WAKAKA. sbb taste kitaorg sama. nk beli baju utk sape2 pun mesti mak aku kata, "ni ok ngah?" "kalau yg ni sesuai utk sapa?" hehe. kalau aku kata TAK, maka tak lah ia. HAHAHAHA. terus pilih yg lain.

samalah apa yg terjadi hari tu. mcm2 jenis tudung bawal ni rupanya. kerawang ya ampun da mcm tempat labah-labah dah aku tgk. sampai jd berat aku rasa tudung tu. pastu ada yg batu besar2 da mcm batu sungai pun ada. sumpah geli aku tgk.. pastu ada plak yg cam besi2 berjurai2..ni apa punya designer ni..plslaa bg design tu simple and eksklusif..br lah si pemakai nampak elegan..ni tak..adoi..

tp, aku tatau lah kalau ada org suka tudung2 serabot cam tu, tp bg aku yg simple ni mmg taklah. pakai selendang pun kosong je..and mak aku nk pakai pun aku tak bg. HAHAHA. samalah tdung utk hantaran abg aku tu. kitaorg pilih yang sweet and simple je. tak over. harap2 kak ina suka. hehe.

and pastu g beli barang2 sampingan. pun simple gak. simple tu penting. sbb kdg2 benda serabot2 ni nampak cam benda tu murah. like seriously. kalau tgk org dressing pun, yang kemain dressing pakai berlapis2 tu semua ntah pape. kalau terlalu mix and match pun tak elok gak. kalau perasan org2 kaya dress up, sgt simple. just khakis and t-shirt. and nampak sgt elegant. and kalau wedding card pun, card org kaya simple je. benda yg penting je ada. aku cukup tak gemar card2 yg letak gambar2 tu..adoi..ni pendapat aku lah..(apasal kemain nk menekankan ke-simple-an ni amni) HAHAHAHA.

ok, sambung balik cerita, pastu cam biasa lah, bila dah kuar shopping, mestilah TER-shopping sekali untuk benda lain..eh eh nk beli tu..ayat standard, " da alang-alang pergi ni, beli je sekali" HAHAHHAHAHA. aku pun samala, kalau keluar umah je mesti nk beli barang, mungkin sebab tu aku selalu menahan diri aku dari kuar umah..sama la apa yg berlaku hari tu, aku telah membeli 3 tudung sekali..tapi cam takpe je..sebab tdung2 aku murah je..beli 18 pun takpe..
pas dah beli2 tu kami pun ke sogo untuk beli sugar toast yang sedap ya ampunnnnn..sedapnyaaaaaaaaaaa...entry sblm ni dah kata pasal sugar toast..

ok, ni gambar, mari mari..


tukang pegang barang.


kesayangan ku,

mak aku kata, apalah warna2 camni yg kau beli. tp, aku mmg suka kaler2 camni.

ok, kat sini maybe blh nampak perbezaan kaler dia..ohhhh sungguh jatuh hati..

dari, sisi tepi..(cam berubah je warna tudung tu kalau ambil dr tepi)



angkatan tentera.

tabah tunggu nk lintas jalan.

ewahhhh mari lintasssss...


dan, yang paling bestttt!!! SUGAR TOAST!!!

bahagia :D

No comments:

Post a Comment

#apaajmasak : Resipi Kueh Teow Goreng Mudah

SALAM Hi korang harini nak share resipi kueh teow goreng yang sangat mudah. Sangat mudah sampai ko boleh fikir logik HAHHAHAH ...