Tuesday, January 11, 2011

Bontot ice-cream




sebelum mulakan entry kena letak gambar tak berkaitan dulu.BWAHAHAH.eh jap, adalah kaitan...ni gambar masa darjah 6..gemuknyaaa ohhhh..cam nk mintak pelempang muka..

tapi kenapa tajuk entry cam takde kena mengena? ada...sila sabar amni..dulu masa aku skola rendah, aku suka makan makanan ringan atau dlm BI nya junk food..antara makanan ringan nya ialah keropok MIMI, keropok durian, spicy stick(yg plestik merah tu) ada gak perisa cokelat.. pastu asam2..(patut blaja tak pandai,kecik2 dah kuat mkn asam) then chewing gum yg boleh buat belon..pastu tora deng dang, pastu pastu...ok dahlah tu nampak sgt kuat makan..HUAHUAHHUA.

tapi dlm byk2 mknn tu, yg paling suka mestilah ice cream. selalu pakcik ice cream tunggu depan skola agama..dgn membunyikan loceng ching ching..ice cream2..lalu budak2 yg belum baligh cm aku pun sng terpengaruh..hahahha..

tapi, apa yg aku nak share ialah, dulu kalau makan ice cream ada org pernah kata kat aku. aku tak ingat sape, mungkin kawan..mungkin parents..mungkin ustazah..mungkin sapa2 lah..tatau..hahaha..pesanan nya ialah, kalau makan ice cream, bontot ice cream tu mesti kena buang jgn makan..sebab cina letak TAIK HIDUNG kat hujung bontot ice cream tu...WAKAKAKKAKA...motiffffff....aku pun terpengaruh dengan benda tu smp sekarang....di ulangi, SEKARANG!!! umur dah 23 tahun..hahaha.

kalau makan ice cream mesti buang bontot dia..tak kira lah ice cream apa yg aku makan...mahal ke murah..mesti aku buang...and itu gak yg aku bgtahu kat budak2 kecik..ahhaha..budak kecik senang terpengaruh..so bek bgtahu supaya diaorg buang.manalah tahu ntah2 mmg ada taik hidung...euwwwwwww...patut sedap(tetbe)

ok,kalau tinggal banyak ni, boleh makan lg eh..lagipun ni ice cream MCD...jangan membazir..sedap ni..WAKAKKA.


ok, kalau dah tinggal banyak ni..aku akan buang..hehehe..


pastu lg benda pasal ice cream ching-ching yg best ialah kalau pakcik ice cream nk sejukkan ice cream dia..dia akan guna sejenis air batu, di namakan ais kering..

definisi ais kering : merupakan sejenis ejen penyejuk yang banyak digunakan dalam industri makanan. Ia telah meluas digunakan di negara maju di Eropah atau benua Amerika. Ia adalah sejenis bahan penyejuk secara amnya digunakan untuk mengekalkan kesegaran ikan atau mayat manusia.Ais kering diperbuat dari karbon dioksida yang dimampatkan menjadi pepejal berbentuk bungkah seperti batu bata. Suhunya adalah -80 darjah Celcius di bawah paras beku. Untuk mendapatkan kesan maksimum dari penggunaan bahan ini, bekas yang digunakan mesti kedap udara. Apabila bahan ini dibiar tanpa bekasnya, ia akan bertukar menjadi gas dan hilang begitu sahaja.(sumber Wikipedia)

ok, bab mengekalkan kesegaran mayat aku pun br tahu. gila seram.. ok selalu ais ni kitaorg selalu berebut.. sbb nk baling dlm parit depan sekolah agama..wakakaka..pastu jd cam berasap2..semua kagum...weh tgk tu..tgk..ada asap dr air..(-_-) gila takleh blah aku masa kecik-kecik..WAKAKAKA...



ok, ni lah ais kering tu..coooooollll kannn???

No comments:

Post a Comment

#apaajmasak : Resipi Kueh Teow Goreng Mudah

SALAM Hi korang harini nak share resipi kueh teow goreng yang sangat mudah. Sangat mudah sampai ko boleh fikir logik HAHHAHAH ...