Tuesday, January 20, 2015

Detox



SALAM....



Semalam lepas aku dapat tahu yang aku memang amik steroid.. Aku pun google cemana cara AT LEAST nak singkirkan benda tu.. yelah kita kena ikhtiarkan... Salah satu cara nya ialah by Detox.


Antara benda yang aku rasa aku boleh buat ialah....

 

1) Minum air halia 
Semalam aku dah cuba... Not Bad cuma rasa pedas hahaha... tp letak madu lah kan.. kalau tak letak, mati lah aku... Tapi semalam sikit sangat aku rasa aku letak.. harini nak letak banyak sikit halia..



 

 
2)  Milk Thistle
Tatau ni sejenis susu ke apa, tapi dalam minuman fiber yang aku ada tu dia ada Milk Thistle. So I guess I'm good.


3) Minum banyak air
Ni memang terlebih rasanya.


4) Limitkan makan daging
Memang aku tak makan langsung. So ok lah hor


5) Kurangkan gula, caffeine
Dah memang jarang minum kopi.. Pergi starbucks pun minum air coklat jekkk. Minum air manis sehari sekali je.


6) Green Tea
Ok..... aku start balik minum.. without sugar okkkk


7) Susu
Ok... dah kurang gak... iCRY


8) Makanan fiber
Kena banyak makan buah laa... hmmm.. baiklah akan di usahakan...



Aku harap sedikit sebanyak membantu gak benda2 ni. Mudah mudahan. Amin :)

No comments:

Post a Comment

#apaajmasak : Resipi Kueh Teow Goreng Mudah

SALAM Hi korang harini nak share resipi kueh teow goreng yang sangat mudah. Sangat mudah sampai ko boleh fikir logik HAHHAHAH ...