Sunday, January 25, 2015

Air Mani Pekat ke Cair?



SALAM....



Sorry kalau ada antara korang yang rasa topik ni sensitif tapi semua pun tahu blog ni memang bertujuan untuk pendidikan. Ingat apa aku melucah ker?? Aku baik okayy kekekeke



So.. setelah aku kawen beberapa bulan dan masih belum pregnant, ada antara kawan aku yang mempersoalkan kenapa aku belum pregnant. kekeke. Antara pertanyaan yang derang persoalkan...



"Weh... air mani laki ko tak pekat kot tu yang ko tak pregnant"



Reaksi aku selalu nya pd persoalan pasal kebarangkalian yang tak berasas ialah begini...



(-_____________-)



Sehingga lah hari ni aku pergi jumpa Dr. Natasha... pakar fertility... aku tanya dia soalan ini..



Reaksi pertama dia...


Dia gelak.


"Manada Nurul... Pekat ke cair ke itu tak bermakna air mani tu tak berkualiti...  Untuk tahu sperm tu berkualiti ke tak, kita kena tengok bwh mikroskop...bukan melalui pekat ke cair"



Tapi kalau fikir balik pun mcm darah period kita, ada yang cecair.. ada yang sometimes berketul2.. Dia pelbagai lah kan..



Lepas tu ada tgk video contoh2 sperm yang abnormal..





So siapa yang pernah dengar pasal pekat ke cair.. tu mitos jerrrrr... Takyah nak caya sangat cakap orang2 ni... aku memang jenis suka tanya orang yang lebih berilmu... so takde lah rasa cam bangang jer percaya bulat2....



Semoga benda ni bermanfaat untuk korang. okbai...


1 comment:

#apaajmasak : Resipi Kueh Teow Goreng Mudah

SALAM Hi korang harini nak share resipi kueh teow goreng yang sangat mudah. Sangat mudah sampai ko boleh fikir logik HAHHAHAH ...