Thursday, February 17, 2011

FAMILY : family favvy munchie


tajuk entry nk gedik je. hahaha. dang! munchie2 tu bg aku cam makanan yg kita suka makan pada bila2 masa sahaja. kira tak kira siang, malam, pagi ke petang. chewah. tipu gila. means kalau tgh tido pun org suap boleh kunyah ah? bangangnyaaaa! hahaha. biasa kalau time blaja pun org suka mengunyah2. hehe.

dalam family aku, setiap org ada munchie2 tersendiri. semua lain2. yelah, taste org kan lain2. tapi bagus juga sbb kita leh makan benda lain2, kalau semua sama je. gila babeng bosan kan? kan? eh tak ke?

so nak start dgn baba. baba kan ketua keluarga. hehe. baba ni adalah seorang yg sgt suka kacang. tak kesah ah, kacang goreng ke, kacang rebus ke, kacang buncis ke. eh tu tak. tipu je. tp munchie2 yg dia suka ialah satu kacang ni. selalu ada jual kat petronas. sedapppp! aku kalau g isi minyak or nampak petronas. mesti aku belikan. sbb teringat. tapi kalau beli, takleh beli sepeket je.. kne beli AT LEAST tiga peket..ya tiga..hehe.

ni lah kacang nya. sodap. rm 1 sepeket.


then mama. mama ni jenis suka makanan yg cam lama2. eh bukan yg dah expired eh. haha. cemana nk ekpelain ni. hmmmm..selalu kalau korang gi kedai aci. kn ada part yg banyak biskut2 dlm tin kan? biskut wafer la, biskut bijan, gula2 jut2 dan seangkatan dgn nya lah. ha, mama dia suka benda2 camntu. normally, kat giant, tesco and jusco pun ada section makanan2 camni. tp satu benda yg mama cam akan suka bila tgk ialah satu kacang tumbuk ni. susah gak nk cari benda alah ni. and ada jual kat restoran kadang2. tp mahal gila. hai manusia...

familiar kan??

kemudian along pulak. ok, along ni mmg jenis suka makan semua benda. hahahhaaa. bukanlah dia buruk lantak atau kaki pelahap. oh tidak. tp dia jenis tak kisah. bg lah biskut ke kerepek ke keropok belum goreng ke. semua dia makan. kira takde specific munchie2. tp satu benda aku tahu dia suka sushi. selalu kalau kitaorg beli sushi, mesti akan makan kongsi2. nana makan sket, aku sket, yaya sket. tetbe ada slh sorang akan kata, " weh tinggalkan along weh" pastu bila dah semua org rasa sana sket sini sket. so akhirnya along akan dpt 1 per 4 dr sushi td. agak geli kdg2 bila tgk keadaan sushi tu. WAAKKAKAKA. bila cantum2 lebihan td blh jd 2 atau 3 sushi bersaiz penuh. haha. *jangan bayangkan* tp dah adik beradik, perasaan geli tu takde. ah persetankan. haha.

mesti along bahagia kalau dia boleh makan banyak ni dan bukan lebihan adik2 perempuan dia. WAKAKAKA.

then tiba lah masa utk aku. aku suka gilaaaaaaaaa keropok. tak kisah la goreng ke, rebus ke stim ke. eh ada ke stim? tp nk cr kopok lekor yg sedap susah kat area umah aku, memang susah. tepung je lebih. nk cr kopok goreng yg sedap pun susah. kopok mmg banyak. tp yg sedap tu mmg takde. heh. dan biasanya, pilihan yg ada hanyalah kopok yg segera tu. *tabah* and kalau g jusco, aku suka satu kopok ni. nama sotoku. ok, bukan soto yg ada ketupat tu eh. kopok perisa sotong. harga tak sampai seringgit punnnn. kalau g jusco mesti akan amik AT LEAST dua atau tiga peket..yum yum.

brand ni sedap gila. kakak ipar aku bg. eh bakal. hehe.

beli wehhhhh di jusco!

ok, anak ke 3 ialah yaya. yaya ni demand sket. makan nk sedap. sama je mcm nana. eh sabar turn nana belum lg. yaya suka coklat beryls. mahal nk mampus. rasa sama je aku rasa. tp bila g jusco, yaya mesti akan beli tako tao. tp mesti suka beli oktopos. eeeee tak sedap langsung. pastu mesti kdg2 nk extra fish flakes. hahahaha. godaan tako sgt kuat. smp sanggup kongsi2 duit utk beli. haha. (tu aku tu, yaya biasanya duit dia banyak) hehe. and yaya gak yg ajar aku minum minuman yogurt. ohhhh sedappppp..

ni isi apa ni? entah. okla, mari bayangkan oktopos. hehe.

maka, org terakhir adalah my lil sis. dia ni mmg sng jaga. bg lah apa2 berunsur ice cream atau coklat. mesti dia happy. WAKAKAKKAKA. kalau g grocery shopping, mesti ada je beberapa jenis coklat yg dia akan campak dlm troli. (okla tak campak, letak elok2, kasar pula kedengaran nya) then mesti nk makan ice cream selalu. tp bgus gak, kalau takde org camni dlm umah mmg jaranglah makan ice cream. sbb aku jenis tak suka benda manis. so kurang lah. tapi satu benda yg nana mesti nak beli kalau g shopping. dan selalunya aku tak akan galak kan sbb mahal. haha. benda nya ialah mc flurry, dah la makin lama bekas makin kecik, harga mahal. haih. bek beli yg cone je. fat pun kurang. ececcece. tp biasanya aku layankan je sbb bila aku dah marah tak bg beli dia akan guna duit dia sendiri. degil betul.

skrg ada yg cornetto jadah plak. mcm2 la MCD ni nk gemukkan org.

so, apakah munhie2 anda? terpulang lah kepada anda. WAKAKAKAKA.

No comments:

Post a Comment

#apaajmasak : Resipi Kueh Teow Goreng Mudah

SALAM Hi korang harini nak share resipi kueh teow goreng yang sangat mudah. Sangat mudah sampai ko boleh fikir logik HAHHAHAH ...