Thursday, September 19, 2013

Bust Firming Exercise : Senaman Menegangkan Payudara



SALAM!!!!



Sebelum memulakan entry ni please please dan please anggap entry ni sebagai pelajaran. Memang apa yang aku published dlm blog aku memang semua tujuan nya pendidikan. Orang kata ilmu kena sebarkan, baru kekal ilmu tu :)



So, ini lah entry kesinambungan dari yang lepas. Last entry aku cakap pasal Ovary treatment kan... so, untuk entry ni, aku akan cakap pasal Bust Firming. Jujur aku kata, senaman ni memang bagus tak kira lah kau anak dara ke kak dara ke mak dara ke ayam dara pun boleh kalau nak. Heh.





Tu botol kanan sekali. Harga MYR 375.



Senaman ni Jenny buat dekat aku masa aku datang spa tempoh hari. First time aku try rawatan ni, and hasilnya memang memuaskan.Walaupun masa memula cam geli2 hahahahahha tapi baguslah Jenny ni sbb dia profesional.



Masa buat treatment tu, Jenny guna minyak bust firming kat aku. Tapi bagi yang tak nak guna minyak pun okay aku rasa, coz minyak is so expensive ok! hahahaha. And bagi aku, bahagian payudara kita ni kan lemak sebenarnya, so bila kita rajin exercise and urut, dia boleh jadi muscle. So basically, urutan payudara ni ada 3 langkah. Sebelum mula, ada dua choice, korang boleh baring jika ada orang yang nak tolong urutkan (Bagi yang dah berkahwin, boleh mintak tolong suami) .. lagi satu, berdiri jika nak mudah (Aku prefer waktu mandi)



Langkah 1.




Urutan bermula dari tepi. Dari bahagian bawah ketiak, korang tolak semua lelemak tu ke depan guna tapak tangan... Jangan guna dua jari lak.. guna kedua-dua tapak tangan berganti ganti..buat dalam seminit..



 Langkah 2.





Cara yang sama, tapi tarik dari belah bawah. Kira macam naikkan keatas.. Aku faham kadang2 kita memang rasa rimas nak kena pakai bra je, bila tak pakai londeh plak boobies. Apapun takleh.. HAHAHHAHA.. so ini lah cara terbaik... Buat dalam seminit gak.




Langkah 3.





Buat urutan berganti2 untuk step 1 and 2. Kira macam korang buat serentak. Dari tepi dan dari bawah. Untuk langkah ketiga ni, korang urut, dan bentukkan dia bulat. Cemana eh nak explain..kira masa urut tu tapak tangan korang melengkung dan bg lelemak tu berkumpul kat satu tempat iaitu di tengah2 boobies.


Secara keseluruhan semua langkah.






Senang kan? Nak lagi bagus, ambil inesitif untuk bersenam angkat dumbbell (Tangan ke atas - untuk tegangkan dan ketepi untuk besarkan) Lagi masyukkk hasilnya. Bagi aku cara macam ni lagi selamat sebab natural. Tapi sebenarnya aku ni cheapskate, takde duit laa nak beli pil2 mak nenek semua tu.. pakai implant ke hahahha. So, kalau korang pun cheapskate cam aku tapi nak gak merasa, so kita kena lah cari jalan yang mudah untuk kita. Biar lambat asalkan selamat, eh salah, asalkan tak keluar duit. BAHAHHAHAHA. Kedekut nak mamps ek.



Ada haritu aku baca CLEO, ada satu cream ke minyak tah untuk bust firming ni, cap Palmers yang hat cocoa butter tu kalau tak silap aku. Tu murah sikit rm 60 tak silap. Kalau silap jangan marah sbb mana tah CLEO tu hilang dah dari pandangan mata aku hahahaha.



Ok, itu saja. Siapa nak suruh Jenny buat boleh contact dia. Number phone dekat entry sebelum ni. Satu je aku nak bgtahu, semua benda2 kesihatan ni, ko rajin ke tak je nak buat. Kan? So tanya lah diri anda. Kepada perempuan yang cam blur2, boleh jumpa aku, aku tunjuk cara nya secara live. Kita kongsi ilmu untuk kebaikkan kita. GIRL POWER!!!! hehe.



Kbai.


7 comments:

#apaajmasak : Resipi Kueh Teow Goreng Mudah

SALAM Hi korang harini nak share resipi kueh teow goreng yang sangat mudah. Sangat mudah sampai ko boleh fikir logik HAHHAHAH ...