Best Lotion EVER



SALAM



Sekarang panas giler kan? Macam panas giler nak mati. Macam panas sampai pening kepala. Macam panas sampai nak lempang muka orang. Amboi panas betul hati sambil menaip ni kan... HAHAHA... Bila panas memang kena minum air banyak. Kalau tak kulit kering. Aku kadang2 sampai boleh rasa kulit aku sangat kering and kesat mcm kertas pasir. Over ekk..



So dah kesat kasar bagai kena lah pakai lotion. Lotion kat muka bumi ni memang banyak kan.. So untuk tahu yang mana bagus... ada beberapa bahan di dalam lotion tu yang perlu di ambil tahu...



1) Ceramides
2) Essential fatty acids (Olive oil, avocado, almond oil, and shea butter)
3) Glycerin, glycols, and polyols (propylene glycol and butylene glycol)
4) Hyaluronic acid
5) Sodium PCA



Aku tak reti lah nak terangkan satu2 benda ni sebab kan istilah sains. Hoho. Kang salah terang kena cerca plak...  Aku pun saje lah tengok apa kandungan lotion yang aku guna. TARAAA!!! Ada lah sikit sikit yang ada. hehehe.














 Pilih lotion anda yang betul okay.. Kbai.


Comments

Popular posts from this blog

5 Tanda Kulit Sensitif

Kenali Tahi Anda

My Journey With Nutox