Maggie Goreng Apa Apa jelah




SALAM!!!



Tajuk tah pape ekk. Carrot jekk.. ni sebenarnya masa aku WFH hari tu.. Wan pesan, lunch nnt makan lah kat luar... Tapi dah bila waktu lunch tu YA ALLAH malas giler nak keluar. Paham2 jela kan nak kena tukar baju, pakai tudung, tu semua kene ada semangat dan usaha yang jitu hokay! Akak tak mampu. So masak jelah...............



Seperti yang sedia maklum, aku mmg jarang masak, tp setakat nak goreng2 cmni tahu lah kan... So selongkar jela apa yang ada kat dapur tu... Maka terjadilah makanan ini. 



Nama resipi : Maggie goreng apa apa jelah


Bahan bahan


Maggie ofkos tak kira perasa apa
Bawang merah
Garam
Cili padi ikut tahap kepedasan
Telur
Mixed Vege


Cara masak (bajet mcm susah sgt jek kan)



1. Panaskan kuali (sorry takde gambar... halahh panaskan kuali pun nak gambar kerr)




2. Masukkan bawang dan cili padi goreng sehingga bau naik (giteww) Masukkan garam...




3. Masukkan mixed vege. godek2..




4. Dah letih godek, masukkan megi yang dh direbus dan di siram air panas sebyk 3 kali.. Konon nk buang benda tak elok laaaa KONON.




5. Masukkan perencah megi.. Ni perencah Korean apatah... Lupa..




6. Pastu kacau ler... bg sebati...



7. Pecahkan telur dan biarkan sekejap...... Walaupun alergik telur ada aku kesah.. Malam tu bibir aku bengkak.. nasib alergik telur ni je.. kalau telur lain... i nangis (T.T)



8. Agak2 telur dah mengeras... kacau lg... sampai tahap kegaringan yang anda mahu...




9. Taburkan sayuran yg di sertakan dlm peket magi. Walahhhhhhhhhhhhh.




10. Siap!!!





11. Makan sambil tgk movie... sebelah tu chat dgn bos. Pekerja contoh sangat.




Aku rasa ni basic punya magie goreng kan.... HAHAHHAA. Okla tu janji rock! eh salah janji dapat makan... Okbai... Selamat mencuba.. Poyo gila bajet masak lemak kerrrrrrrrrrrrrrr okbai eh tak habis2 ekkkk



Comments

Popular posts from this blog

Kenali Tahi Anda

My Journey With Nutox

5 Tanda Kulit Sensitif