Monday, February 24, 2014

Peranakan saya betul ke tak?



SALAM!!!!



Bertemu kembali di blog busuk saya. Lama betul aku tak jengah blog ni sbb memang super duper busy. Busy tahap yang buat keje office sampai pukul 12. Bayangkan lah kerja dr pagi sampai 12 malam. Pinggang sakit toksah nak cakap. Motif sangat merungut khenn.. Kot2 lah ada orang dapat duit terpijak nak bagi aku kerusi OSIM... Ogawa pun voleyy... kekekeke.


Aku ni manusia yang memang suka membaca artikel. lagi2 artikel kesihatan. Boring kan aku? Health freak lah konon. Puih... Ada lah satu hari tu aku terbaca macamana nak tahu samada peranakan kita betul atau tak. Standard lah, bila dah nak kawen ni aku lg amik berat pasal kesihatan keluarga. hehe. Tapi ni aku tak tahu lah sahih ke tak. HAHHAHAHA. Kalau salah jangan lah marah ye, ni saje suka2, nak betul2 gi jumpa doktor lah kan.... Aku bukan doktor.. CGPA tak lepas...


Ada dua cara :

#1

1) Baring... kena baring terlentang, bukan mengiring ataupun baring meniarap
2) Kalau boleh takyah pakai bantal.. selimut takpe haha.
3) Rileks tapi jangan tidur
4) Masukkan jari anda ke dalam pusat.. Pusat yang kat perut tu.. jgn pusat lain plak..
5) Tekan
6) Bau jari anda... ok ni tipu..
7) Bila korang tekan, rasa tak denyutan nadi. Kalau rasa means peranakkan ko ok. Kalau tak, errrrr aku tatau ahh sbb aku bukan doktor mahupun mak bidan.


#2


Cara kedua ni dia cam tak elok untuk anak dara sbb ada possibility boleh merosakkan kedaraan anda. MUAHHAHAHAHA. So takyah ajar lah ek... XD


1) Cangkung
2) Masukkan jari ke dalam alat sulit.. Kedalam ok... bukan kat luar2 je.. Sbb tu aku kata tak elok..
3) Kalau rasa mcm ada ketulan or benda, means peranakkan kau jatuh..
4) Jumpa doktor aaaaa



Beriya aku google, ingat nak letak gambar orang baring, sekali keluar muka mamat ni... Rupanya nama dia baring (-____________-)




KBAI.



No comments:

Post a Comment

#apaajmasak : Resipi Kueh Teow Goreng Mudah

SALAM Hi korang harini nak share resipi kueh teow goreng yang sangat mudah. Sangat mudah sampai ko boleh fikir logik HAHHAHAH ...